FEL!

 Kedves Betegeink!

Áraink 2022. szeptember 01-től változnak!

Hallás- és alvásvizsgálatra csak telefonon tudunk időpontot adni! Telefonunk csak rendelési időben elérhető.

 

 

Kérem, hogy egy gyermekkel csak egy szülő érkezzen továbbra is! A maszk használata kötelező!

Tisztelettel:

Dr. Benedek Pálma

7+1 étel, amit érdemes rendszeresen beépíteni a gyerekek étrendjébe

Egészség - Tele vannak antioxidánsokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és nyomelemekkel – pont amire szükségük van a gyerekeknek az egészséges fejlődéshez és a betegségek megelőzéséhez.

Banán

Szerencsére a banán az a gyümölcs, amelyet kellemesen édes íze miatt a legtöbb gyerek szeret. A banán szénhidrátban és emésztést támogató rostban gazdag és 6 hónapos kortól már a babák is fogyaszthatják.

Édesburgonya

Az édesburgonya egy rendkívül sokoldalúan elkészíthető zöldség, amely tele van káliummal, C-vitaminnal, rostokkal és béta-karotinnal. Fogyaszthatjuk pürésítve, sütve, főzve, édesen vagy sósan.

Avokádó

Az avokádó is igazi superfood, aminek magas a fehérjetartalma, és egészséges, egyszeresen telítetlen, „jó” zsírokat is tartalmaz.

Tojás

A tojásfehérje proteint, míg a sárgája cinket, A-, D-, E- és B12-vitamint tartalmaz, továbbá a sárgájában kolin is található, ami a kutatások szerint nagyon fontos az agy fejlődéséhez. Korábban a tojás bevezetését csak 1 éves kor után javasolták (mivel gyakori táplálékallergén), de újabban kis mennyiségben, fokozatosan bevezetve már szokták javasolni 1 éves kor előtt is egészséges gyermekeknél.

Sajt

A sajt fehérjét és zsírokat is tartalmaz, emellett található benne kalcium és riboflavin (B-12 vitamin) is, amely segíti energiává alakítani a fehérjéket, a szénhidrátokat és a zsírokat. A sajtot apró kockákra vágva add a kisgyereknek, hogy csökkentsd a fulladásveszély.

Sütőtök

Használjuk ki a sütőtök szezont és fogyasszunk belőle minél többször! A sütőtök ugyanis tele van antioxidánsokkal: béta-karotinnal, C-vitaminnal, emelett káliumot, rostokat, folátot, B-vitaminokat is bőven tartalmaz, de van benne némi omega-3 zsírsav is. Készíthetünk belőle krémlevest, pürét, lehet sütemények alapanyaga, de ha egyszerűen csak megsütjük, úgyis isteni.

Borsó

A sok főzelék közül talán a borsófőzelék a legkedveltebb a gyerekek körében. Használjuk is ki ezt, hiszen a borsó sok K-vitamint tartalmaz, amely a kalcium mellett fontos az egészséges csontok felépítéséhez. Ezen kívül A-, B- és C-vitamin, valamint folsav is található benne.

+1 Superfood:

Natúr joghurt

A joghurt kalciumot, fehérjét, foszfort tartalmaz, amelyek fontosak az egészséges csontok és fogak számára. A joghurtban található probiotikumok segítik az emésztést és támogatják az immunrendszert. Babák és kisgyerekek számára érdemes zsírdús joghurtot választani az alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes változatok helyett, mert az étrendjükben szükségük van a zsírokra. Az ízesített joghurtokat javasolt kerülni a magas cukortartalmuk miatt, ha édes ízre vágyunk, inkább házilag készítsünk natúr joghurtból, mézből és valamilyen kedvünkre való gyümölcsből.

Forrás: Parents.com; Gyerekszoba.hu; Fotó: Pixabay

 

Gyerekmosoly - 2022 november 29.
 

 

Együnk minden nap mézet! Mutatjuk, mi mindenre gyógyír!

Tudta, hogy a repceméz gyomorsav ellen is érdemes bevetni? És azt, hogy a hársméz kolint tartalmaz? Vagy hogy az akácméz májregeneráló?

Így kerülhetjük el a vírusos megbetegedéseket!

A leghatékonyabb módszerek az influenza és a vírusok okozta megbetegedések megelőzésére

Gyerekmosoly Egészségközpont

Egészségközpontunkban az ország legmagasabban képzett, szakmailag felkészült szakemberei várják kis pácienseiket. Mottónk: Mosolyogva gyógyítunk!

Elérhetőségeink

 +36 /70/ 352 9500

 1192. Budapest, Drágfy köz 1.

  info@gyerekmosoly.hu

Kövessen minket Facebookon

Nyitvatartásunk

Hétfő: 16-18

Kedd: 14-18

Szerda: 16-18

Csütörtök: 8-12; 16-18